FARMASI

Search
آنلاین شاپ چیست

آنلاین شاپ چیست

آنلاین شاپ یا (Online Shop) به معنای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می باشد که به کمک آن ما بتوانیم محصولات و خدمات خود را در بستر وب به کاربران اینترنتی عرضه کنیم.

اگر بخواهیم معنای آنلاین شاپ را به طور دقیق تر بررسی کنیم باید بگوییم که آنلاین به معنای برخط بودن و شاپ هم یک کلمه لاتین به معنای فروشگاه است.

پس آنلاین شاپ یک فروشگاه اینترنتی می باشد که این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید از طریق فضای مجازی برای خود یک فروشگاه اینترنتی را راه اندازی نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی آنلاین در ادامه این مطلب با ما همراه باشید، تا اطلاعات کامل در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم.

آنلاین شاپ

در بخش قبلی یاد گرفتیم که Online Shop یا فروشگاه اینترنتی این بستر را برای ما فراهم می کند که ما بتوانیم از این طریق محصولات و یا خدمات خود را به صورت آنلاین به کاربران عرضه کنیم.

اولین پیش نیاز برای فروش آنلاین خدمات و محصولات مورد نظر این است که ما باید در بستر وب با استفاده از طراحی سایت فروشگاهی محصولات خود را در فضای این وب سایت تعریف کنیم، و یا با کمک گرفتن از اپلیکیشن های پرمخاطب مانند اینستاگرام محصولات مورد نظر را در پیج اینستاگرام خود در اختیار کاربران قرار دهیم.

پس در نتیجه یکی از مزیت های مهم راه اندازی فروشگاه آنلاین این است که شما دیگر نیازی به خرید یا اجاره یک مغازه یا فروشگاه ندارید، و فقط باید یک سایت، یا یک صفحه اینستاگرام، یا یک کانال تلگرام داشته باشید.

ساختن یک کانال تلگرام، و ساختن یک پیج اینستاگرام که کار بسیار راحتی است، و احتمالا با فرآیند آن آشنا باشید؛ اما اگر احیانا برای راه اندازی آن نیاز به آموزش و یا راهنمایی دارید، از طریق راه های ارتباطی درج شده در وب سایت می توانید با تیم مشاوره شرکت ATGO ارتباط بگیرید تا همکاران ما آموزش ها و راهنمایی های لازم در این زمینه را به شما ارائه دهند.

برای راه اندازی یک وب سایت هم ابتدا شما نیاز به خرید یک سرور دارید، و پس از آن باید یک دامنه مناسب هم برای سایت خود خریداری نمایید و سپس به کمک زبان های برنامه نویسی سمت وب، و یا با کمک گرفتن از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا وب سایت فروشگاهی خود را بسازید.

البته فقط راه اندازی یک Online Shop و یا یک فروشگاه اینترنتی نمی تواند به شما کمک کند تا بتوانید در این زمینه برای خود درآمدزایی داشته باشید.

یعنی اینکه شما پس از راه اندازی یک فروشگاه آنلاین نیاز به این دارید که بتوانید خدمات و کلمات کلیدی خود را به موتورهای جستجوگر معرفی نمایید، یعنی صفحات وب سایت فروشگاهی خود را برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی کنید که در این زمینه نیاز به آموزش سئو دارید.

چگونه آنلاین شاپ بزنیم

برای اینکه شما بتوانید یک آنلاین شاپ یا یک فروشگاه اینترنتی را برای خود راه اندازی نمایید نیاز دارید به اینکه یا از طریق ساختن یک وبسایت قدرتمند و یا از طریق شبکه‌های اجتماعی خدمات و محصولات خود را به کاربران اینترنتی معرفی نمایید.

برخی از افراد هستند که به داشتن یک سایت قدرتمند همانند سایت‌دیجی‌کالا اکتفا می کنند، اما به جرأت می‌توان گفت که امروزه با توجه به رقابت گسترده‌ای که در حوزه های مختلف کاری وجود دارد شما تنها در یک جبهه نمی توانید کار خود را ادامه دهید و نیاز دارید هم یک سایت قدرتمند داشته باشید و هم در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک، لینکدین و غیره فعالیت گسترده ای را انجام دهید.

در درجه اول شما به راه اندازی یک وب سایت پویا و قدرتمند نیاز دارید، چرا که داشتن یک سایت خوب با طراحی خیلی عالی می تواند یک فندانسیون جذاب و یک اعتبار برای فروشگاه آنلاین شما باشد.

بعد از آن باید یک وقت مبسوطی را اختصاص دهید تا بر روی شبکه‌های اجتماعی هم کار کنید.

به عنوان مثال می‌توانید فیلم معرفی و یا فیلم آموزش مربوط به محصولات و خدمات خود را در شبکه های اجتماعی مانند آپارات، یوتیوب، میهن ویدئو، سایت تماشا و غیره منتشر کنید.

آنلاین شاپ معتبر

یکی از موارد بسیار مهم برای درآمدزایی هر چه بیشتر یک Online Shop یا فروشگاه آنلاین این است که شما بتوانید در وب سایت و شبکه های اجتماعی که قصد درآمد زایی در آن را دارید اعتماد کاربران را به خوبی جلب نمایید.

قطعا می دانید که کاربر زمانی از شما خرید می کند که به شما اعتماد کرده باشد (چه در زمان خرید حضوری و چه در زمان خرید اینترنتی و آنلاین)، و زمانی که شما موفق شوید اعتماد یک مشتری را جلب نمایید مطمئنا هم می توانید محصول و کالای خود را به مشتری بفروشید، و هم مشتری که به شما اعتماد کرده به عنوان مشتری ثابت و وفادار به مجموعه شما ممکن است دفعات دیگر نیز از شما خرید نماید، و یا این که مجموعه شما را به افراد دیگر نیز معرفی نماید.

اما حالا سئوال اینجاست که برای تبدیل شدن به یک Online Shop معتبر باید چه کاری انجام داد؟

در بخش زیر مواردی که می تواند به معتبر شدن مجموعه شما کمک نماید را ذکر کرده ایم:

  • ساخت وب سایت با طراحی زیبا و ریسپانسیو
  • فعال کردن SSL دامنه وب سایت
  • در نظر گرفتن راه های ارتباطی مناسب برای کاربران
  • دسترسی ساده و آسان کاربران به محصولات سایت
  • نمایش محصولات مرتبط در قالب صفحه محصولات
  • دسترسی آسان کاربر به صفحه پرداخت بانکی
  • استفاده از درگاه های پرداخت معتبر و شناخته شده (مانند درگاه پرداخت زرین پال)
  • استفاده از اینماد در وب سایت های فروشگاهی
  • ارائه محتوای یونیک و کاربرپسند در صفحات وب سایت
  • توضیحات کامل و جامع در مورد تمامی محصولات
  • ایجاد بخش چت آنلاین و ارتباط کاربر با بخش پشتیبانی سایت به صورت 24 ساعته
  • در نظر گرفتن بخش نظرات برای محصولات، و امکان مشاهده نظرات کاربران دیگر که قبلا نظرات خود را ثبت کرده اند
  • ساخت یک لوگوی حرفه ای و متناسب با موضوع کسب و کار (لوگو هم در وب سایت و هم در شبکه های اجتماعی درج شود)
  • استفاده از رنگهای مناسب و استاندارد در وب سایت و شبکه های اجتماعی به صورت روانشناسی و متناسب با موضوع کسب و کار
  • ایجاد لینک دسترسی به شبکه های اجتماعی (واتساپ، تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین، فیس بوک، توییتر، پینترست و غیره)

نکته 1 » در هر یک از شبکه های اجتماعی که برای فروشگاه آنلاین خود ایجاد می کنید، لینک دامنه وب سایت را نیز حتما درج نمایید.

نکته 2 » برای جلب اعتماد کاربر و مشتری بهترین راه کار این است که نیاز های مشتری خود را شناسایی نمایید، و برای شناخت دقیق نیاز های مشتریان هر کسب و کار بهتر است که همیشه خود را به جای مشتری بگذارید.

ایده برای آنلاین شاپ

قبل از اینکه شما بخواهید کاری را شروع کنید طبیعتا ابتدا باید یک ایده و یا یک نقشه راه را برای آن در نظر بگیرید.

در این بخش ما قصد داریم بهترین ایده ها برای راه‌اندازی یک آنلاین شاپ و یا یک فروشگاه اینترنتی را به شما معرفی‌کنیم، مشاغلی که در بخش زیر به شما معرفی می کنیم جز پردرآمدترین مشاغل در زمینه آنلاین شاپ و فروشگاه های اینترنتی هستند.

آنلاین شاپ ترکیه

اگر در فضای اینترنت و در وب سایت های مختلف کمی در مورد آنلاین شاپ تحقیق و جستجو کرده باشید احتمالاً نام آنلاین شاپ ترکیه را زیاد شنیده اید، منظور از آنلاین شاپ ترکیه راه اندازی یک وب سایت فروش اینترنتی است که در آن اجناس ترک به صورت آنلاین و اینترنتی در اختیار کاربران قرار داده شود.

ضرورت راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در این حوزه بازار رقابت بسیار سختی دارد چرا که در این حوزه شما رقبای بسیار سرسختی دارید که از سالها پیش در این حوزه فعالیت می کنند.

اما نیازی نیست نگران باشید که نکند شما راهی برای موفقیت ن مسیر نداشته باشید چرا که شما هم با انتخاب یک استراتژی مناسب و دریافت مشاوره حرف‌های قطعا نمی توانید مانند سایر وب‌سایت‌هایی که در این مسیر پول هنگفتی را به دست می آورند شما هم بتوانید برای خود درآمدزایی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *